[C6 Voting] Ship Changes

A 2D turn based stratgey simulator to be played in conjuction with SWFA

Moderators: nickersonm, insecttoid3, Corran_Horn

Pos_21

Post by Pos_21 » Thu Jul 24, 2003 1:41 am

a day late and a dollar short turgles

Del

Post by Del » Thu Jul 24, 2003 2:10 am

Well not 'any' indie, can't have ships from both r1 and r2 or they'll appear as the race you chose.

insecttoid3

Post by insecttoid3 » Thu Jul 24, 2003 3:50 am

Of course, main problem is that battles would need two players for one side, but perhaps the seller might help in there.
which is why they would need 2 players

NapoleonGH

Post by NapoleonGH » Thu Jul 24, 2003 4:49 am

Darth, i was AGREEING with you that you should have a TA instead of a v38

and NO the TD did NOT go out of production, as of the end of TIE fighter the game yes it was no longer available in the imperial arsenal, but if you read the XWING series of books (to note, books are considered at higher level of canon than games) the Tie Defender was used by imperial forces against either Rogue or Wraith squadron (i cant remember its been too long since i read those books, but i KNOW those fighters were both availalbe to the imperials and stolen by one of the squadrons and used for some spec ops mission, so probably then it was Wraith squadron)

Lama Su

Post by Lama Su » Thu Jul 24, 2003 2:06 pm

turgy turgy turgy....
Bref, encore une fois, tu t'es planté par préjugés, puisque je venais d'avoir une conversation MSN avec lui, entièrement en français. La (grosse) différence, c'est que son français est OK, alors que le tien était surtout proche d'un SMS.

(fais gaffe, en français, mon "quotegun" est encore pire , le seul inconvénient étant que très peu de personnes, ici, pourraient le comprendre)
C'est marrant , mais tu es bien la seule personne qui me fait penser que je ne suis rien d'autre qu'une merde...
Je m'explique , pour les très RARE conversation que nous avons eu , il m'a été diffcile de te parler en français puisqu'à chaque fois celle-ci commençait en anglais...
Ensuite vient mon "SMS style" , puis-je si tu l'entends de cette oreille te faire remarquer que mon français est d'exellente qualité et que jamais jusqu'alors , je n'aie eu l'occasion d'en avoir une autre utilisation que celle que tu me reproches d'utiliser.
Et donc enfin , mon "SMS style" que tu haïs tant , est un mode de dialogue rapide avec beaucoup de personnes , et pas seulement avec toi , aussi je te pris de bien vouloir excuser ma non-omniscience quand a savoir de quel façon tu préfères que tes interlocuteurs s'exprime....
Tu trouveras cela peut-etre provoquant ou plein de reproches , mais cela n'est pas ce que cela semble , simplement une mise au point pour te dire que je ne suis pas "rien d'autre qu'un enfoiré de crétin qui poste n'importe quoi n'importe où juste pour se faire remarquer"....
Que tu l'aie pensé ou non , le fait est , que ceci est ce que je ressent a chaque fois que tu m'adresse la parole , que se soit vrai ou non , cela m'importe peu au final , car je pense a autre chose qu'a EvR dans ma vie. ( toi aussi je sais.. )

Voila , ceci n'est pas une dissertaion , mais comme cité plus haut une mise au point.
En espérant que vous serez gré de ne pas abusez d'une arme qui est la votre ....
Salutions distingué ....

non mé merde a la fin put1 !!! :D

*Edit : enfin pour les préjugés que j'oubliais , je n'en aie apparement pas plus que toi puisque nous ne nous connaissons pas , ou simplement par mail interposé....
Aussi , subitement une question me vient a l'esprit , t'aurais-je fait mauvaise impréssion ou est-ce encore une incompréhension ???
La (grosse) différence, c'est que son français est OK
En français , on dit son français est correct ou intelligible ect... mais pas "OK" qui ce raproche bien trop du "SMS style " que tu haîs tant...
A bon entendeur salut , et en espéranr qu'une fois de plus tout ceci trouve une fin heureuse...

* Star wars where ?? :D [img]tongue.gif[/img]

[ 24. July 2003, 02:14 PM: Message edited by: Lama Su ]

Darth1o9

Post by Darth1o9 » Thu Jul 24, 2003 4:43 pm

yeah i know u were, i was tired, and grumpy, arg, beside sit makes a change for you ti agree with me [img]tongue.gif[/img] , and i would like the to note the kiss my arse function to bob.

to turg as i said before, this ISNT THE REAL WORLD, its a star wars, a game, [img]tongue.gif[/img] you know some people just want to play a star wars sim, not a sim based onto todays world, which witn tech and age is stupid

Site:
http://hangarbay.tripod.com/td-ta.html

[ 24. July 2003, 04:48 PM: Message edited by: Darth1o9 ]

Turgidson

Post by Turgidson » Thu Jul 24, 2003 5:31 pm

Originally posted by Lama Su:
C'est marrant , mais tu es bien la seule personne qui me fait penser que je ne suis rien d'autre qu'une merde...
Non, c'est le cas d'autres personnes aussi, mais elles ne l'expriment pas. Peut-être parce qu'en débarquant ici, tu a plutôt eu un comportement plus proche de celui de Curse que de celui de, par exemple, Zen Diko.
Je m'explique , pour les très RARE conversation que nous avons eu , il m'a été diffcile de te parler en français puisqu'à chaque fois celle-ci commençait en anglais...
Certes, mais dans ce cas, ne dis pas que s'attendre à une conversation en français avec moi serait un miracle. Bref, attaque personnelle de ta part, à laquelle j'ai répondu par un ton un peu sarcastique.
Ensuite vient mon "SMS style" , puis-je si tu l'entends de cette oreille te faire remarquer que mon français est d'excellente qualité et que jamais jusqu'alors , je n'aie eu l'occasion d'en avoir une autre utilisation que celle que tu me reproches d'utiliser.
Bon, tout le monde fait des fautes, quand même... :D (j'en fais également un certain nombre, mais dans ce genre de phrase, c'est pour le moins cocasse).

J'avais dit, en conversation privée avec toi ("chat"), que le style SMS me déplaisait fortement, parce qu'il s'agit d'un conchiage volontaire de l'orthographe. Bref, que c'était une raison pour laquelle je préférais continuer en anglais. Mais puisque tu m'attaques personnellement, ici, sur ma non-utilisaition du français avec toi, alors je me sens obligé de donner la raison.
Et donc enfin , mon "SMS style" que tu haïs tant , est un mode de dialogue rapide avec beaucoup de personnes , et pas seulement avec toi , aussi je te pris de bien vouloir excuser ma non-omniscience quand a savoir de quel façon tu préfères que tes interlocuteurs s'exprime....
Certes, mais je t'avais dit (en tout cas, je me le rappelle) que je n'aimais pas ce style, et que c'était une raison pour laquelle je préférais qu'on "discute" en anglais.

Bref, cela ne justifiait en rien ta remarque à mon égard.
Tu trouveras cela peut-etre provoquant ou plein de reproches , mais cela n'est pas ce que cela semble , simplement une mise au point pour te dire que je ne suis pas "rien d'autre qu'un enfoiré de crétin qui poste n'importe quoi n'importe où juste pour se faire remarquer"....
Certes, et tant mieux. Mais tu noteras quand même que cette remarque que tu avais faite, et qui a déclenché ma réponse, était parfaitement inutile.
Que tu l'aie pensé ou non , le fait est , que ceci est ce que je ressent a chaque fois que tu m'adresse la parole , que se soit vrai ou non , cela m'importe peu au final , car je pense a autre chose qu'a EvR dans ma vie. ( toi aussi je sais.. )
Certes.
Voila , ceci n'est pas une dissertaion , mais comme cité plus haut une mise au point.
En espérant que vous serez gré de ne pas abusez d'une arme qui est la votre ....
Désolé, mais j'avais prévenu.
Salutions distingué ....

non mé merde a la fin put1 !!! :D
Au plaisir de vous massacrer bientôt... virtuellement bien sûr. ;)
*Edit : enfin pour les préjugés que j'oubliais , je n'en aie apparement pas plus que toi puisque nous ne nous connaissons pas , ou simplement par mail interposé....
Aussi , subitement une question me vient a l'esprit , t'aurais-je fait mauvaise impréssion ou est-ce encore une incompréhension ???
Probablement les deux.
En français , on dit son français est correct ou intelligible ect... mais pas "OK" qui ce raproche bien trop du "SMS style " que tu haîs tant...
Tu ne comprends pas tout à fait le "problème" : que des fautes soient commises de temps en temps, que certains termes partiellement anglais soient utilisés, ce n'est pas un problème, tant que ce n'est pas à doses massives. Le "style SMS", par contre, ça consiste à utiliser systématiquement des abréviations plus ou moins insupportables, à écorcher systématiquement la grammaire, etc... autant comparer une mitrailleuse à une bombe thermonucléaire. :D
A bon entendeur salut , et en espéranr qu'une fois de plus tout ceci trouve une fin heureuse...
Les "fins heureuses" sont dictées par des intérêts commerciaux. Une fin n'a pas à être heureuse (ou malheureuse), il lui suffit d'être une conclusion acceptable, voire même ouvertement inacceptable.

Note : ce qui est rigolo, c'est que seule une poignée de lecteurs va vraiment comprendre la teneur de cet échange. Mais en fin de compte, qu'importe... :D :D :D

Turgidson

Post by Turgidson » Thu Jul 24, 2003 5:42 pm

And now, back to EvR...
Originally posted by Darth1o9:

to turg as i said before, this ISNT THE REAL WORLD, its a star wars, a game, [img]tongue.gif[/img] you know some people just want to play a star wars sim, not a sim based onto todays world, which witn tech and age is stupid
You're missing the point here : Star Wars itself is, more or less, based on real world elements. Starfighter dogfights, lightsaber and such have their roots in other movie genres. The concepts of "empire" and "republic", themselves, come from our good ole' real world.

And, yes, it is a Star Wars sim, as Bern referred to it. But s strategical simulation has to be logical, because without logics, strategy would just be randomness.
The website says "more common among the Imperial starfighter wings", which only means it exists in bigger numbers (without necessarily beeing the main fighter, duh... it's only a comparative, "more common" doesn't mean "common")... and the second part states "Imperial starfighter wings"; which means : GE/IR, and not the rogue independant warlords.

Thanks for the contribution. :D

-----

Otherwise, here's my vote (to others : don't forget you can edit it) :

General Changes: Approve, with changes (in case the BlastRadius isn't done properly - I don't think that an ISD exploding all fighters that are 5 kms away from it is something we should have)
New IP and RB Shiplists: Approve
ECLP: Approve
SSD: Approve, with changes (rescale the model, current one is too short, compared with SSD and ECLP)
SOV: Approve
OSD: Approve
IFRT and RFRT: Approve
ISD: Approve
PEN: Approve (but I won't go against some changes, like using Dominator instead)
ESC: DISAPPROVE
CRCK: Approve
LFRG: Approve
STRG and MTRN: Approve
CUV and MESC: Approve
TD: Approve (but, in case my large changes to fighter list is OK, it's merely "approve, with changes")
TF: Approve
VSCT: Approve, with changes
HOM1: Approve, with changes
MC90: Approve
MC80A: Approve, with changes (switch 80A and 80B)
MC80B: Approve, with changes (switch 80A and 80B)
MC75: Approve
MC40: Approve
CRCR: DISAPPROVE
ATRN: Approve
BULWK: Approve
CCS: Approve
EMPR: Approve
MCRV: Approve
SBB: Approve, with changes (see fighter thread)
SVPR: Approve (see fighter thread too)
PROB: Approve
Hapan Battledragon: Approve
Asteroid Base: Approve
Several New Unarmed Ships: Approve
Overall Price Changes: Approve, with changes
Overall Fighter Hyperspeed Changes: Approve

Note : "Overall Price Changes: All ship prices increased by a factor of 2" would mean that, in fact, the Eclipse would cost 65000 vps, although price indicated in topic is 32500 (same for other ships) ? Cuz, for instance, it wouldn't make sense to have ISD at 1290 vps (price in topic), and MC75 at 730*2 = 1460 vps (price not indicated in topic, thus taking the old value). ;)

[ 25. July 2003, 02:09 PM: Message edited by: Turgidson ]

Darth1o9

Post by Darth1o9 » Thu Jul 24, 2003 5:56 pm

well it makes more sense than a V38 if you had a brain in your head, but to be fair the real reason the v38 is choosen over the TA is because tne TA is a better fighter, with less weakness, and puts the indies at a disadvantage, even more so than than they are now, shipset to shipset, size to size, and really, based on the real world, erm, based on a age old story of good vs evil, like space knights of the round table, not US vs the world, or whatever, and a sim that had been butchered by people like you turg, it wasnt that bad in c2, if Bern had of said no to certain things first, and perhaps put up more restrictions in teh first place, but he didnt, cos he put to much trust in idiots like you :D

Selective reading is great, then again i put the whole thing up of what it said, not a small part, like you turg, enjoy

[ 24. July 2003, 05:57 PM: Message edited by: Darth1o9 ]

Turgidson

Post by Turgidson » Thu Jul 24, 2003 6:07 pm

If you haven't noticed, Felth, I've said that having the V38 unavailable for IPs had been debated too, and I would agree it (means no V38 nor TA for you).

And I've written it an awful lot of times, you have the StarViper, it's a good fighter. If you have StarViper and TA, we'll have a redundancy, but apparently, a good fighter that ain't a TIE design ain't good anymore.

Second part : calling me an "idiot" won't make this debate any better. Anyway, I'll be off from tomorrow morning 'til monday night, so you won't have to read my replies during that time.

Third part : even Knights of the Round Table has some roots in the real world, and, BTW, SW is closer to our world than this medieval-fantasy tale. Take the Force out (and, anyway, the Force ain't in EvR, excepted for the JKII part), and you have a situation that ain't that far from a real-world situation (excepted that good guys are always incredibly lucky, but it's the case in most movies, even those based on "real world"). Basically : big bad authoritarian power, smaller group of Rebels wanting democracy, doesn't that remind you of the US Revolution, or perhaps even the French one ? Plus, the starfighter combats come directly from WWII "dogfight" movies, and so on...

Post Reply

Return to “Empire vs Republic”